Pages

Thursday, August 4, 2011

salam ramadhan

ramadhan almubarak dear friends..alhamdulillah sedar tak sedar dah masuk hari ke 5 kita umat islam berpuasa pada tahun ini. My kids , aqeelah n haaziq alhamdulillah masih penuh lagi puasa walaupun masa hari pertama dan kedua tu nampakje hafeez or auni makan even biskut 4 segi yg kosong tu pun haaziq terliur...dlam terliur n kepenatan tu sempat lagi dia menendang bola. jadi semua tu obvious sangat la perang psycho..malam2 saya terawih kat rumah jer memandangkan auni masih kecik susah la n nanti mesti akan mengganggu jemaah2 lain yg nak beribadat. walaupun saya teringin sangat nak pergi terawih kat surau sebab feel dia lain kalau kita sembahyang sorang2 kat rumah banding dengan jemaah kat surau tapi takboleh lah..meybe bila auni dah besar sket nanti macam 3 tahun kut baru boleh... cakap pasal terawih ni satu pengalaman yang paling saya tak boleh lupa masa saya tengah belajar kursus bahasa inggeris kat slim river. masa tu tak silap saya tahun 1993..( mak oiii rasa lamanya..la ni dah 2011)..kami , student english course tu tinggal ramai2 kat satu bangunan ni n pasar ramadhan dia betui2 depan bangunan kami memang senang sangat la nak membeli belah. pas tu malam kami ramai2 pergi terawih...masjid dia tak la jauh sangat tapi memang kena jalan tepi jalan raya betul la...so ramai2 pakai telekung jalan tepi jalan highway tu..meriah la plak ..tp kalau sorang2 ngan telekung jalan..silap2 org yg drive kereta tu nampak lain la plak kan heheh..seronok duduk asrama..solat ramai2, berbuka ramai2 n sahur ramai...harap2 anak2 saya dapat merasa pengalaman macam tu jugak...

ok..dah pukul 7 am dah ni..nak kena pergi hantar budak2 ke sekolah. MD outstation kenalah taxi mama ni start engine kereta awal2 camni bersama2 co-pilot kecik..

No comments:

Post a Comment